Saturday, December 18, 2010

Ilk Yemek Ne Zaman Yedirilmeli?

Bebeginize ilk yemegini sabah ya da oglen saatinde yedirin. Boylelikle eger yedigine karsi alerjik reaksiyon gosterecekse gun icerisinde belirli bir vaktiniz olsun. Eger aksam yedirirseniz, alerji olup olmadigini gece uykusunda anlayamazsiniz.
Bir baska sebebi de, gun icerisinde bebeginiz yorgun ve kolikli degilken yedirmek hem sizin icin hem bebeginiz icin daha iyi.
Bebeginize ilk yemegini cok fazla ac degilken yedirin. Mesela iki sut ogunu arasinda yedirmek uygun olabilir.
Yemegin isisi Bebeginizin agzi sizinkinden daha hassastir. Bu yuzden sakin kendinize isitir gibi isitmayin. Cok hafif ilik yemek yeterli olacaktir. Aslinda ben hicbir zaman yemek isitarak vermedim. Ozellikle disariya cok cikan bir kisiyseniz, zaten yemek isitacak firsatiniz olmayacaktir. Arabalar icin biberon isitma aletleri mevcut ama onlardan da hic almadim. Hep oda sicakliginda verdim sutunu. Anne sutu emen bebeklerin agizlari 37 C'ye alisiktir. Ve ilk kati takviyesi gidalarinda da vucut isisi onlar icin cok rahat olur. Illa ki sicak yemek vermek istiyorsaniz bir kac dakikaligina ocagin uzerinde kaynattiginiz sicak suyun icinde bekletmenizi tavsiye ediyorum.

No comments:

Post a Comment